Informaţiile de interes publicConform prevederilor Legii nr. 544 / 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, în vederea asigurării transparenţei în relaţiile cu cetăţeanul, Primăria Municipiului Orăştie prezintă informaţiile de interes public communicate din oficiu:
Accesul la informaţiile de interes public este gratuit. Actele normativecare reglementează organizarea şi funcţionarea Primăriei Orăştie sunt:
Numele şi prenumele persoanelor din conducerea instituţiei
|
PRIMAR | BĂLAN OVIDIU LAURENŢIU |
VICEPRIMAR | HENDREA OVIDIU-CRISTIAN |
SECRETAR GENERAL | IORDAN TEODOR IOAN |
Relaţii Publice şi Informare Mass-media | FLEŞERIU CIPRIAN NICOLAE |
Programele de lucru şi de audienţe
Luni | Marţi | Miercuri | Joi | Vineri | |
---|---|---|---|---|---|
Programul de funcţionare al primăriei | 7.30-15.30 | 7.30-15.30 | 7.30-15.30 | 7.30-17 | 7.30-14 |
Programul de lucru cu publicul | 9-12 | 9-12 | 9-12 | 9-12 si 15-17 | 9-12 |
Audienţe primar | 12-15.30 | ||||
Audienţe viceprimar | 14-15.30 | ||||
Audienţe secretar general | 10-12 |
Coordonate de contact PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ORĂŞTIE
Adresa: | PIAŢA AUREL VLAICU 3 | |
Telefon: | 0254-241513 | |
Fax: | 0254-242560 | |
e-mail: | primaria@orastie.info.ro | |
Pag. internet: | www.orastie.info.ro |
Lista documentelor de interes public
- Raportul anual de activitate
- Raportul socio-economic elaborat de primarul municipiului Orăştie
- Buletinul informativ al Consiliului Local Orăştie
- Strategia şi planul de dezvoltare economică şi socială a Municipiului Orăştie
- Hotarâri ale Consiliului Local de interes general
- Dispoziţii ale Primarului cu caracter normativ.
Lista categoriilor de documente produse şi/sau gestionate potrivit legii
- adeverinţe;
- certificate de urbanism, planuri de urbanism, autorizaţii de construire/demolare, eliberare avize tehnice, procese verbale;
- autorizaţii;
- înregistrări şi prelucrări declaraţii de la persoane fizice pentru stabilirea impozitului pe clădiri şi terenuri;
- înregistrări fiscale ale mijloacelor de transport;
- prelucrare diverse cereri;
- înştiinţări pentru asociaţiile de proprietari;
- redactare rapoarte Şi expuneri pentru Consiliul Local;
- eliberări certificate de naştere şi deces, extrase sau copii de pe actele de stare civilă, eliberare livrete de familie, certificate de căsătorie, adeverinţe de înhumare, înregistrări sentinţe de divorţ, declaraţii de căsătorie;
- anchete sociale, dispoziţii primar pentru acordarea unor ajutoare, dosare pentru diverse alocaţii, ajutoare sociale, ajutor persoane cu handicap;
- verificări şi înregistrări contracte în arendă, contracte de închiriere teren, întocmire dosare de înscriere în registrul exploataţiilor agricole, contracte de păşunat, evidenţe subvenţii, gestionarea poziţiilor din registrul agricol, evidenţa efectivelor de animale;
- comunicate de presă pentru informarea cetăţenilor prin intermediul mijloacelor de informare în masă;
- verificarea dosarelor depuse pentru autorizarea activităţilor de comerţ, prestări servicii, producţie etc.;
- gestionarea dosarelor pentru obţinerea diferitelor autorizaţii;
- procese verbale/note de constatare cu ocazia realizării controalelor la agenţii comerciali şi celor care prestează servicii;
- dosare profesionale pentru funcţionarii publici, certificări anuale, raport de audit, bilanţ contabil;
- fişe de calcul pentru stabilirea ajutorului social, dispoziţii, gestionarea dosarelor pentru obţinerea ajutorului social.
Modalitatea de contestare a deciziei autorităţii sau instituţiei publice în situaţia în care o persoană se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
Legea 554/2004 privind contenciosul administrativ reglementează dreptul persoanei care se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate să facă plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a carei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice.
Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7 din legea 544/2001, privind accesul liber la informaţiile de interes public, care menţionează că autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, dupa caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării în funcţie de complexitatea, dificultatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depaşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
Prin contencios administrativ se întelege, potrivit art. 2, alin. e din legea 554/2004, activitatea de soluţionare a litigiilor în care cel puţin una dintre părţi este o autoritate publică, iar conflictul s-a născut fie din emiterea sau încheierea, dupa caz, a unui act administrativ, în sensul prezentei legi, fie din nesoluţionare în termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim.